close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

5 טיפים לניהול חברה מוצלח

מערכת שורשב טבת, תשפא17/12/2020

עסקים? חשוב לנהוג בסבלנות ובמחשבה רבה, שכן כאמור כל צעד שתיקחו ישפיע באופן ישיר על עתיד העסק

תגיות:

בכל יום ובעיקר בתקופה האחרונה, נסגרים עוד ועוד עסקים קטנים ונעלמות עוד חברות גדולות מהשוק – אם בשל משברים פנים ארגוניים או מסיבות שאינן תלויות בגורם אנושי. ניהול חברה מוצלח הוא לרוב מה שיקבע האם עסק ישרוד או ייפול; הכל מתחיל ונגמר בקבלת החלטות נכונות ויצירת תהליך ניהול נכון של העסק.

ניהול חברה מוצלח לאנשים ששואפים גבוה

  • בקרה ומעקב רציפים – אחד הכללים הראשונים והחשובים ביותר שהופכים ניהול חברה מוצלח לכזה, הוא הקפדה על מעקב רציף אחר ההכנסות, ההוצאות ושיעורי הרווחיות. על ידי לעשות זאת יש להפיק
    דו"חות מידע מידי תקופה, לעבור עליהם יחד ולהסיק את המסקנות המתבקשות בהתאם. כל פיסת מידע חשובה ומשפיעה על אופן ההתנהלות בעסק, וכן על התפתחותו בעתיד.
  • אל תעשו הכל לבד – על בעל החברה ללמוד להאציל סמכויות ולסמוך על אחרים. כשמנהל לוקח על עצמו יותר מידי, הוא עלול לאבד את הכיוון ולא להצליח להתמקד בדברים החשובים, שלא לדבר על האפשרות לטפל בנקודות הבעייתיות ביעילות. לא ניתן לעשות הכל לבד, יש להקיף את עצמכם באנשי מקצוע אמינים.
  • חיסכון בהוצאות – תמיד כדאי למצוא את הדרכים לחסוך בהוצאות בכל אחד מהתחומים ובכל אחת מהמחלקות; השוו מחירים בין ספקים, אל תהססו לנהל משא ומתן, מנעו בזבוז כספים מיותרים. כל מהלך פיננסי יש לתכנן בקפידה תוך מחשבה על השפעות עתידיות על החברה.
  • תחשבו על הקהל שלכם – מי קהל היעד שלכם? מי יצרוך את המוצרים או השירותים שאתם מציעים? מקדו את השיווק שלכם לקהל זה, תוך שאתם מאמצים את זווית הראייה של הלקוחות ובוחנים כל צעד שלכם דרך עיני הלקוח. רק כך תוכלו לוודא שאתם קולעים בול לטעם של מי שבסופו של דבר אמור להכניס כסף לחברה שלכם.
  • תזרים המזומנים שלכםניהול חברה מוצלח מסתמך על תזרים מזומנים התואם את התכנית העסקית והאסטרטגית של החברה. הוא מסייע לעקוב אחר כל התקבולים והתשלומים בפועל, הצעדים שננקטו על מנת לשמור על התזרים מאוזן, ומה נעשה בכדי למנוע משבר.

להיות בצד הנכון של הסטטיסטיקה

חשוב להבין שרעיון מוצלח, מוטיבציה רבה וכישרון לא מספיקים בכדי שעסק יחזיק מעמד לאורך זמן. ניהול חברה מוצלח ונכון הוא מה שצריך בכדי להשלים את הקומבינציה ולדאוג שתשמרו על ראשכם מעל למים; חשבו על נקודות החוזק והחולשה של העסק שלכם, תכננו כיצד להתגבר עליהן ומה צריך לעשות בכדי למשוך עוד ועוד לקוחות, לפרוץ שווקים וגבולות ולהגיע הכי רחוק שאפשר.

חשוב לנהוג בסבלנות ובמחשבה רבה, שכן כאמור כל צעד שתיקחו ישפיע באופן ישיר על עתיד העסק, וכמובן גם עליכם. אין ספק שמדובר באחת ההחלטות המרגשות ביותר שתקחו בחייכם, אך עם זאת – היא גם דורשת לא מעט תכנון, מחשבה והתעסקות על מנת לגרום לה להצליח.

 

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה